בלוג

אירוח כפרי שמשאיר טעם של עוד… איך תגרמו לאורחים להרגיש כמו בבית ולחזור שוב?

מכירים את התחושה שנכנסים לבית ומרגישים בו "בבית" גם אם הוא לא שלכם?

מעין תחושה כזו שהייתם רוצים לחזור לגור בדיוק במקום כזה…

כדי להפוך את חדרי האירוח הכפרי אצלכם לכאלו שמשפחות יחזרו אליהם שוב ושוב, צריך עשות שינוי ולפעמים אפילו שינוי קטן שיכול להיות משמעותי מאוד.

התיירים היום זה לא מה שהיה פעם…

היום נוחות היא שם המשחק. בטח כשאנו יוצאים לחופשה.

החיים האינטנסיביים גורמים לנו לחפש יותר חופשות כדי להימלט מהשגרה ולחפש מקומות מפנקים, מומלצים, מקומות עם תמונות אווירה שעושות חשק לצאת מהבית בעלות שפויה ובסטנדרט אירוח ראוי.

הפכנו להיות שיודעים מה עם רוצים ובטח לקבל תמורה אבל יותר מכל אנחנו רוצים להרגיש שהיינו במקום הכי מיוחד שיש, שאפשר לנו לקבל את כל מה שרצינו ולצאת מרוצים חזרה למרוץ.

אז איך לשמור על הלקוחות שלכם כדי שיגיעו שוב וימליצו עליכם?

 תחשבו על הדרך שעושה הלקוח עד שהגיע אליכם…

עבר דרך הרשת החברתית סביר להניח, אם זה בפייסבוק, אתר, קידום בגוגל, פורום עם המלצות ואולי חבר טלפוני.

הגיע עד אליכם ושילם! הללויה! עברתם את המשוכה עכשיו צריך לגרום לו לרצות לחזור שוב ובטח שימליץ עליכם

וגם יביא חברים ומשפחה נוספים.

פספוס של לקוח הוא הפסד עצום של כסף – במקרה הטוב הוא לא יחזור, במקרה הגרוע – המכרים שלו לא יתקרבו, הוא ידרג נמוך וירחיק במהירות אחרים מהמקום שלכם.

ברור לחלוטין למה כל כך כדאי לשמר.

איך שימור לקוח קשור לתכנון ועיצוב המקום?!

במקרה של עיצוב מדהים ושירות גרוע זה לא יעזור אם החדרים נראים מיליון דולר אבל היחס נשאר ברמה הקודמת כי בפועל זה לא תואם את מה שהובטח ונוצר פער המייצר תסכול ואכזבה אצל הלקוח. 

במקרה של שירות טוב ותמונות שמעידות על מקום חלומי אבל בפועל התצלום רחוק מהמציאות הלקוח ירגיש מרומה וסביר להניח שהשירות המעולה שתתנו לו לא בהכרח יגרום לו להמליץ על המקום שלכם.

האורחים מצפים לאירוח "כמו בתמונה", בדיוק כמו שהבטחתם להם לפני שסגרו את העסקה איתכם.

אלוהי הדברים הקטנים- שדרוג חוויית הלקוח במתחמי אירוח כפרי.

לאחר העיצוב והשיפוץ המוקפד – שימו לב שכל אורח ירגיש שהוא הראשון אי פעם שנכנס לחדר. 

הקפידו על נהלי ניקיון ברורים ומוגדרים, ובסטנדרטים הכי גבוהים שיכולים להיות. פנקו את האורחים בקבלת פנים מפתיעה – למשל – כלי פלסטיק ממותגים לתינוקות ופעוטות,

או אולי בקבוק יין קטן על השולחן.

מכונת קפה בחדר היא תמיד הפתעה נעימה במקום הקומקום המיושן ופינת הקפה ה"רגילה". 

עוגה קטנה, חלה קטנה לשבת ואפילו 2-3 סוגי חלב במקרר (אפשר בקרטונים קטנים) – כבר ידגישו אצל אורח את העובדה שמישהו חשב על כל פרט על מנת שירגיש בבית. 

וודאו שמתיחת הפנים שעובר האירוח הכפרי אצלכם כולל גם הטמעת ערכים ותפיסת שירות שעולה כמה וכמה דרגות מעל מה שהיה קודם,

ושהערכים החדשים אכן מוטמעים בצורה יומיומית במקום. כלומר – מקום שחורת על דגלו את ערך האקולוגיה וההשתלבות בסביבה – נדרש שחומרי הבנייה והחומרים בשימוש יומיומי יהיו ירוקים ולא מזהמים וכן הלאה.

הערכים יחלחלו עד אחרון האורחים אך ורק אם יוטמעו מלכתחילה בתהליך החידוש, ולא "יוצנחו" מלעלה ללא הקשר.

צרו תחושה של משפחה במקום – אמצו הרגלים שיעזרו לצוות לזכור את שמות האורחים ואפילו העדפות כמו צבעוניות מסוימת או משחק לילדים. רק חישבו איזו הפתעה נעימה זו לשוב לחדר האוכל והמלצר אומר "לחשו לי באוזן שאתם לא אוהבים חריף – אז כדאי להימנע מהמנה X"…

צוות קבוע ומרוצה בתחלופה נמוכה (וכאן זה המקום להזכיר שוב – שצוות מרוצה ומחויב הוא המפתח להתנהלות מעולה של מקום האירוח)  ייצור מסורת עבור משפחות שישמחו לחזור ולראות פרצופים מוכרים.

ולסיכום – וודאו כל העת שהאורחים מרוצים, שיש להם מענה תמידי ופרואקטיבי שדואג גם לפרטים שהם לא חשבו עליהם בעצמם. 

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *